19 Mart 2025 öğleden sonra, Çin'in yeni Ankara Büyükelçisi Jiang Xuebin Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a güven mektubunu takdim etmiştir. Görüşmede, iki ülke arasındaki ilişkilerin geliştirilmesi konularında fikir alışverişinde bulunulmuştur.
Jiang Xuebin, öncelikle Çin Devlet Başkanı Xi Jinping’in Cumhurbaşkanı Erdoğan’a içten selamlarını ve en iyi dileklerini iletmiştir. Geçtiğimiz yıl iki liderin önemli uluslararası platformlarda iki kez bir araya gelerek ikili ilişkilerin geleceğine yön verdiğini hatırlatan Jiang, Çin’in Türkiye ile ilişkilerini her zaman stratejik ve vizyoner bir perspektifle ele aldığını ve geliştirdiğini vurgulamştır. Jiang, Çin’in Türk halkının kendi ulusal koşullarına uygun olan gelişme yolunu izlemesini kararlılıkla desteklemeye ve Türkiye’nin egemenlik ve güvenliğini korumasını desteklemeye devam edeceğini belirterek iki ülke arasındaki karşılıklı siyasi güveni sürekli olarak güçlendirerek ikili ilişkileri bir üst seviyeye taşımak için Türk tarafıyla birlikte çaba sarf edeceğini ifade etmiştir.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Büyükelçi Jiang Xuebin’i görevine başlamasından tebrik ederek Başkan Xi Jinping’e selamlarını iletmesini rica etmiştir. Türkiye’nin “Tek Çin” ilkesine olan bağlılığını vurgulayan Erdoğan, ikili ilişkilerin gelişmesi için sağlam bir temel atmak üzere her düzeyde karşılıklı ziyaretleri artıracağını ve ikili işbirliğini büyüteceğini belirtmiştir. Çin’in Filistin-İsrail meselesinde her zaman “İki Devletli Çözüm” ilkesini savunmasını takdirle karşıladığını ifade eden Erdoğan, sıcak konularda Çin ile iletişim ve işbirliğini güçlendirmeye hazır olduğunu dile getirmiştir. Erdoğan, Büyükelçi Jiang Xuebin’in görevini en iyi şekilde yerine getirebilmesi için her türlü destek ve kolaylığı sağlayacağını da sözlerine eklemiştir.
Büyükelçi Jiang Xuebin, 5 Ocak tarihinde Türkiye’ye gelerek görevine başlamış ve ertesi gün Türkiye Dışişleri Bakanlığı Protokol Genel Müdürü’ne güven mektubu örneğini sunmuştu.