6 Ocak 2025 tarihinde, Çin’in yeni Ankara Büyükelçisi JİANG Xuebin, Türkiye Dışişleri Bakanlığı Protokol Genel Müdürü Ahmet Cemil MİROĞLU’na güven mektubu örneğini sunmuştur.

Büyükelçi JİANG, “Başkanımız Sn. Xİ Jinping tarafından Çin Halk Cumhuriyeti Ankara Büyükelçisi olarak atanmaktan büyük onur duyuyorum. Son yıllarda, Çin Devlet Başkanı Sn. Xİ Jinping ve Türkiye Cumhurbaşkanı Sn. Recep Tayyip ERDOĞAN’ın stratejik liderliğinde, Çin-Türkiye stratejik işbirliği ilişkilerinde büyük ilerlemeler kaydedilmiştir. Çin tarafı, kapsamlı, derin ve üst seviyeli Çin-Türkiye ilişkilerini tesis etmek üzere Türk tarafı ile birlikte iki ülkenin liderlerinin önemli mutabaktlarını yerine getirerek birbirinin temel çıkarlarını korumasına kararlılıkla karşılıklı destek sağlamaya, karşılıklı siyasi güveni pekiştirmeye, karşılıklı yarara dayalı işbirliğini derinleştirmeye hazırdır.” ifadelerini kullanmıştır.
MİROĞLU, JİANG’ın görevine başlamasını memnuniyetle karşıladıklarını belirterek Türk tarafının Çin ile ilişkilerinin geliştirmesine büyük önem verdiğini ve ikili ilişkilerin yeni yılda daha da geliştirilmesi için Çin tarafıyla yakın işbirliğine hazır olduğunu ifade etmiştir. Türkiye Dışişleri Bakanlığı’nın JİANG’ın görev süresi boyunca her türlü kolaylık ve desteği sağlayacağı da sözlerine eklenmiştir.
Büyükelçi JİANG Xuebin yeni görevine başlamak üzere 5 Ocak'ta Türkiye'ye gelmiştir.